A Day In The Palace
A Day in the Palace er en historisk visual novel der spillerens valg styrer historien. Du spiller Peter og Marysia, nylig ankomne søsken til palasset i Lidzbark Warminski i Polen i 1772. Gjennom minispill må du lære deg å bli en del av hoffet, utføre tjenerskapets plikter, og til slutt løse et mysterium om en forsvunnet sølvskje. Snakk med tjenestefolket på palasset for å få hint som lar deg avsløre den skyldige. Spillets bakgrunn og historie er basert på historiske kilder.
Det er to forskjellige spillmoduser. Historie-modusen er en lengre visual novel kombinert med interaktive minispill. Minispillene inkluderer polering av tinn, tenning av peis med flint og stål, og å lage varm sjokolade på 1700-talls vis. Minispill-modusen har en kortere historie med mer fokus på minispillene og er egnet for et yngre publikum.
Tidvis AS har sammen med Museum of Warmia og Masuria in Olsztyn samarbeidet om “Silent Majority”-prosjektet som spillet “A Day in the Palace” er en del av.
Tidvis AS og museet presenterer “Silent Majority”-prosjektet, et samarbeidsprosjekt dedikert til å vise tjenestehistorien til Biskopens slott i Lidzbark Warmiński.
